Mari Meriahkan Senarai Aktiviti Kolej Dalam Blog KV Tawau

Semua warga Kolej Vokasional Tawau sedia maklum bahawa Facebook dan WhatsApp telah menjadi satu medium atau platform yang sangat "berkuasa" untuk menghubungkan sesama manusia tidak mengira lokasi individu yang terlibat. Oleh itu, blog KV Tawau membuka ruang kepada seluruh warga Kolej Vokasional Tawau untuk sama-sama memeriahkan blog ini melalui ruangan AKTIVITI KOLEJ.


Apa yang perlu dibuat ialah klik LIKE Fanpage Kolej Vokasional Tawau dan Create EVENT seperti biasa (sama macam dalam page sendiri). Kepada yang kurang arif tentang perkara ini, sila ikuti langkah-langkah berikut.

LANGKAH 1: Klik LIKE untuk Fanpage Blog Kolej Vokasional Tawau


LANGKAH 2: Klik butang EVENT (Interface mungkin berbeza antara admin dengan kawan-kawan). Perhatikan perbezaan antara kedua-dua gambar untuk lebih jelas. Kemudian klik CREATE EVENT.






LANGKAH 3: Lengkapkan maklumat yang diperlukan dalam borang popup yang keluar pada skrin. Klik butang CREATE. Selesai..


EVENT atau Aktiviti yang telah dimasukkan ke dalam Fan Page Blog Kolej Vokasional Tawau akan masuk secara automatik ke dalam senarai Aktiviti Kolej pada Blog Kolej Vokasional Tawau. Walau bagaimanapun, aktiviti peribadi seperti majlis keraian, perkahwinan dan sebagainya akan ditapis oleh pihak admin untuk mengekalkan tujuan dan objektif blog ini diwujudkan.

Sebarang masalah berkaitan perkara ini bolehlah diajukan terus kepada blogmaster melalui facebook Blog Kolej Vokasional Tawau atau melalui ruangan Komen Pelawat.

Kepada yang berminat untuk menjadi admin kepada Blog Kolej Vokasional Tawau, sila PM kepada blogmaster.

Teruskan menyokong Blog Kolej Vokasional Tawau.