Pertandingan Futsal Piala Menteri Pendidikan Peringkat Daerah Tawau 2014

Pasukan Futsal Kolej Vokasional Tawau bersama Pengurus Pasukan, Cikgu Mohd Khairun Jamaluddin
Pasukan Futsal Kolej Vokasional Tawau beraksi dalam Pertandingan Futsal Piala Menteri Pendidikan anjuran PPD Tawau dalam Kumpulan C bersama SM St Patrick dan SMK Kuhara. Dalam peringkat kumpulan, Pasukan Futsal KV Tawau berjaya menewaskan SM St Patrick dengan jaringan 5-3 dan tewas kepada SMK Kuhara dalam perlawanan ke-2 dengan jaringan 0-1. Dengan kutipan 3 mata dan berada ditempat ke-2, Pasukan Futsal KV Tawau layak untuk ke pusingan suku akhir.
 
GAMBAR KENANGAN | Bergambar bersama pasukan lawan di suku akhir, Pasukan SMK Merotai
Di perlawanan suku akhir, lawan yang menanti ialah SMK Merotai, juara dari Kumpulan A dan juga merupakan juara pertandingan yang sama tahun lepas. Keghairahan untuk menewaskan juara bertahan akhirnya membawa padah kepada Pasukan KV Tawau apabila didahului 0-1 oleh pasukan lawan pada separuh masa pertama. Pasukan KV Tawau berjaya menyamakan kedudukan dalam separuh masa ke-2 namun kesilapan barisan pertahanan melepaskan 1 lagi gol buat pasukan lawan dan perlawanan berakhir dengan jaringan 1-2 yang memihak pasukan SMK Merotai.

HAMPA | Percubaan jarak jauh yang tidak menepati sasaran...
Walaupun tersingkir daripada pertandingan ini pada pusingan suku akhir, Pasukan Futsal KV Tawau patut diberikan pujian untuk usaha dan titik peluh yang telah dicurahkan sepanjang pertandingan ini berlangsung. Tahniah kepada pengurus, jurulatih dan pelajar yang terlibat.