Misi MESTI MENANG Gagal, Hoki Pulang Tangan Kosong

Nursoleha Sabri (depan jersi hijau) cuba menghalang pemain penyerang pasukan SMK Umas dalam perlawanan akhir peringkat kumpulan, semalam | Foto oleh Carlos George

Harapan untuk mara ke pusingan separuh akhir berkecai dengan keputusan seri tanpa jaringan bagi pasukan lelaki dan tewas 1-0, bagi pasukan perempuan.

Pasukan Hoki Lelaki dan Perempuan masing-masing mengakhiri saingan peringkat kumpulan di tempat ke-4.

MASIH GEMBIRA | Para pemain masih mampu tersenyum walaupun tewas dalam perlawanan akhir peringkat kumpulan... Mungkin ada pengalaman manis yang tidak akan dapat dilupakan...

"Walaupun Misi MESTI MENANG gagal, semua pemain telah memberikan yang terbaik untuk perlawanan akhir. Kita telah cuba sedaya upaya untuk mendapat keputusan yang lebih baik dengan bersandarkan kepada pemain berpengalaman yang kita ada, tetapi prestasi mereka pada masa ini, bukan pada tahap terbaik", jelas Cikgu Idham Husin yang merangkap pengurus pasukan Hoki KV Tawau. 

Menurutnya lagi, pasukan KV Tawau hanya sempat berlatih lebih kurang sebulan sebelum perlawanan dan hanya sempat mengadakan satu perlawanan persahabatan. 

Yang pasti, masa latihan yang agak singkat belum mampu untuk membentuk satu pasukan yang boleh menjanjikan "pingat emas" dalam mana-mana sukan berpasukan sekali pun.