Guru Baru Hadiri Kursus Protokol & Etiket

TAHNIAH | Para peserta Kursus Protokol dan Etiket menunjukkan sijil kursus bersama Pengarah, Encik Rangiah A/L Muthusamy (tengah) dan Timbalan Pengarah Akademik, Encik Azman Mansor (lima dari kiri) | Dari kiri: Nor Aisyah Anuar, Azlinah Abd Majid, Abdul Alif Abdul Marit, Ishak Mohammad, Sukma Anuar, Nur Ilham Malihah Adnan, Wong Yun Shing dan Scholastica Dalius. Turut sama, Cikgu Mohd Hatta Hassan (lima dari kanan). | Foto oleh Sadri Saleho  

Kursus Protokol dan Etiket untuk guru baru telah berlangsung pada 26 Ogos 2015 di Pusat Sumber, Kolej Vokasional (KV) Tawau. Kursus anjuran Unit Perhubungan Awam, KV Tawau ini bermula dari jam 8.00 pagi hingga 4.00 petang.

Cikgu Mohd Hatta Hassan menyampaikan ceramah Pengurusan Majlis Rasmi | Foto oleh Sadri Saleho

Seperti dalam kursus yang sebelumnya, penceramah utama untuk kursus ini ialah Cikgu Mohd Hatta Bin Hassan. Kursus dibahagikan kepada dua slot ceramah/taklimat bertajuk Pengurusan Majlis Rasmi dan Pengurusan Diri Dalam Majlis Rasmi.

Penyelaras Unit Perhubungan Awam, Encik Shamsuddin Ibrahim menyampaikan maklumat am mengenai kursus yang akan dijalani oleh para peserta sebelum sesi ceramah bermula

Slot Timbalan Pengarah Akademik, Encik Azman Mansor | Foto oleh Sadri Saleho

Ucapan daripada Pengarah KV Tawau, Encik Rangiah semasa majlis penutupan kursus | Foto oleh Sadri Saleho

Pengarah KV Tawau, Encik Rangiah A/L Muthusamy yang berucap dalam majlis penutupan kursus, berkongsi pengalaman selama 30 tahun berkhidmat dalam bidang pendidikan. Beliau turut mengucapkan tahniah kepada semua peserta dan berharap agar pengetahuan dan perkongsian ilmu yang diperolehi dalam kursus ini diaplikasikan dan diamalkan semasa berada di majlis-majlis rasmi dan semasa bertugas.


Laporan dan maklumat oleh:
Cik Sadri Saleho,
S/U Unit Perhubungan Awam
Kolej Vokasional Tawau.