KKRKVT Ziarah Anak Cikgu Shaharudin

Amsyar sudah beransur sihat, dari kiri Shaharudin Aziz bersama Muhammad Razin Amsyar, Abdullah Qahar Sabang dan Mohd Fadzilah Husin | Foto oleh Carlos George

Petang semalam, rombongan seramai tiga orang dari jawatankuasa Kelab Kebajikan dan Rekreasi Kolej Vokasional Tawau (KKRKVT) yang diketuai oleh Pengerusi, Mohd Fadzilah Husin bersama Biro Tugas Khas, Abdullah Qahar Sabang dan saya sendiri selaku Biro Kebajikan menziarahi anak Cikgu Shaharudin Aziz, di kediaman mereka, di Taman Bintang, Hotspring, Tawau.

Anak Cikgu Shaharudin, Muhammad Razin Amsyar yang berusia lebih kurang sepuluh bulan ini telah dimasukkan ke Wad Pediatrik, Hospital Tawau sejak 27 Mac 2015 dan telah selamat keluar dari wad pada petang 1 April 2015. Amsyar disahkan mendapat jangkitan virus pada sistem penghadamannya yang menyebabkan demam, muntah dan cirit birit. 


Amsyar bersama Pengerusi KKRKVT, Mohd Fazilah Husin... | Foto oleh Carlos George

"Suhu badan sampai 39 darjah celsius", kata Shaharudin apabila mula bercerita mengenai punca Amsyar ditahan di wad. "Walau bagaimanapun, suhu badan Amsyar mula turun dan beransur sihat setelah dimasukkan air dan menerima suntikan".

"Terima kasih diucapkan kepada doktor dan jururawat terutamanya Doktor Siswazah (HO), Mugunthan A/L Rangiah anak kepada pengarah kita yang banyak membantu sepanjang kami berada di wad pediatrik", tambahnya lagi.

Buat masa ini, Muhammad Razin Amsyar akan meneruskan rawatan melalui ubat-ubatan yang diberikan oleh pihak hospital, di rumah.

Cikgu Shaharudin Aziz merupakan Ketua Bengkel Kursus Teknologi Automotif, Kolej Vokasional Tawau.