Sepak Takraw Dan Ragbi Mara Ke Suku Akhir

Pasukan Sepak Takraw Kolej Vokasional Tawau bersama jurulatih dan pengurus | Foto oleh Aras Japar

Hasil daripada latihan yang gigih dalam masa hampir satu bulan, Pasukan Sepak Takraw dan Pasukan Rabgi Kolej Vokasional (KV) Tawau berjaya mara ke peringkat suku akhir dalam Karnival VOKTEK Peringkat Kebangsaan yang sedang berlangsung di Zon Utara (Kedah/Perlis).


Para pemain memberikan gaya istimewa sebelum turun dalam perlawanan pertama | Foto oleh Aras Japar
Keputusan perlawanan untuk semua kumpulan (sila klik untuk perincian) | Foto oleh Aras Japar

Pasukan Sepak Takraw yang beraksi di Dewan Kompleks Sukan MSN, Kangar, Perlis bakal bertemu dengan Pasukan KV Jasin (Zon Melaka/Negeri Sembilan) dalam perlawanan suku akhir.


Semasa menentang pasukan KV Wakaf Tembusu | Foto oleh Aras Japar

Pasukan Sepak Takraw menamatkan saingan peringkat kumpulan dalam Kumpulan B di tempat kedua setelah tewas kepada Pasukan KV Wakaf Tembusu (Zon Kelantan/Terengganu). KV Tawau mengutip sembilan mata dengan menewaskan Pasukan KV Balik Pulau (Zon Pulau Pinang), KV Kota Tinggi (Zon Johor) dan KV Bintulu (Zon Sarawak).


Pasukan Ragbi KV Tawau dihadapan poster mega venue perlawanan ragbi | Foto oleh Md Jamry Abd Latief
Pasukan Ragbi pula akan bertemu dengan pasukan dari Zon Pahang (belum dimaklumkan nama kolej) dalam peringkat suku akhir setelah menamatkan saingan peringkat kumpulan dalam Kumpulan A, juga di tempat kedua. Pasukan KV Tawau menewaskan Pasukan KV Segamat (Zon Johor) dengan jaringan 12-5, menewaskan Pasukan KV Seri Manjung (Zon Perak) dengan jaringan 17-12, menewaskan Pasukan Zon Selangor/WP Kuala Lumpur dengan jaringan 14-0 dan tewas kepada tuan rumah, Pasukan KV Arau (Zon Kedah/Perlis) dengan jaringan 29-0. Pasukan KV Arau, Perlis merupakan juara bertahan Karnival VOKTEK Peringkat Kebangsaan pada tahun lepas.


Jadual pertandingan suku akhir | Foto oleh Md Jamry Abd Latief
Gambar kenangan dihadapan koc Kolej Vokasional Arau | Foto oleh Md Jamry Abd Latief

Semoga kedua-dua pasukan ini akan mara ke peringkat seterusnya...